Cégstruktúra fejlesztés


A cégstruktúra fejlesztés célja, hogy egy vagy több cég alapításával, illetve átalakításával létrehozzuk a számodra legjobb vállalkozási struktúrát, amelynek fogalma három szóban fejezhető ki:

Ezen szolgáltatásunk alapvetése, hogy mint európai polgár, gyakorlatilag a világ bármely fejlett országában alapíthatsz vállalkozást, amellyel akár az egész világon szabadon folytathatsz vállalkozási tevékenységet. Így a Te választásod és felelősséged, hogy a saját céljaid szempontjából legmegfelelőbb célországot választottad-e, és mi pont ebben segítünk neked.

 

A számodra legjobb vállalkozási struktúra három jellemzője mint fentebb mondottuk:

a) a lehető legalacsonyabb fenntartási költség 

b) a lehető legalacsonyabb összesített adóteher

c) a lehető legalacsonyabb működési kockázat

 

Nézzük bővebben:

 

Fenntartási költség

 

A vállalkozásod fenntartási költségeit itt cash flow alapon vizsgáljuk: fenntartási költség minden olyan kimenő pénz (cash out), ami az árbevételedtől függetlenül felmerül, azaz akkor is, ha nem lenne árbevételed. 

 

Egy magyar cég fenntartása például egy észt cég fennartási költségének tízszerese is lehet havi szinten, így főleg induló vagy kisebb méretű vállalkozásoknál ez jelentős szempont, amikor azt mérlegeljük, melyik országban lenne a legérdemesebb vállalkozni. 

 

A fenntartási költségeket a nemzetközi számvitel elveinek megfelelően éves szinten nézzük, azaz egy számviteli évet vizsgálunk, tipikusan a naptári évre gondolva, azaz január 1.-től december 31.-ig. 

 

A fenntartási költség tényezői:

 

- Kötelezően befizetendő adók-, adóelőlegek- és bérjárulékok 

- Könyvelési díjak

- Székhelyszolgáltatás

- Hivatalos elérhetőség, kapcsolattartás (a székhelyszolgáltatáshoz kapcsolódóan)

- Az adminisztratív előírásoknak való megfelelés közvetett költségei (pl. munkaerő, számlázó program, irodai infrastruktúra)

- Kötelező tagsági díjak (pl. kereskedelmi kamara)

- Tevékenységgel kapcsolatos feltételek rendszeres költségei

 

A fenntartási költségeken a tanácsadásunkkal elérhető megtakarítás tízezer eurós nagyságrend lehet éves szinten. A legtöbb vállalkozó lustaságból nem tervez tudatosan, és belenyugszik az éves szinten akár tízezer eurós veszteségbe, de mikor havonta néhány száz eurót kell mondjuk online marketingre vagy a hatékonyságát növelő szoftverekre költenie, akkor sajnálkozik, hogy ez túl magas összeg. 

 

Ha egy év alatt tízezer eurót tudatosan költesz el online marketingre és a hatékonyságodat növelő szoftverekre, akár megkétszerezheted az árbevételed, ezért ideje elgondolkodnod, hogy a saját zsebedből szeretnél tízezer eurót elkölteni, vagy inkább a meggondolatlanul kidobott fenntartási költségek megtakarításával. 

 

Összesített adóteher

 

Az összesített (kumulált) adóteher fogalma a nemzetközi adózásban egy vállalkozás árbevételére eső összes közteher százalékosan vagy összegben kifejezve. Egy magyar cég esetén például ide sorolandó az ÁFA, a társasági adó, osztalékadó, szociális hozzájárulási adó, iparűzési adó és egy csomó ágazat specifikus adónem. 

 

Annak számára, akinek a bevétele több, mint 50%-át teszik ki csupán az adóterhek, felfoghatatlan, hogy léteznek vállalkozások (U.S.A., Dubai, Kanada, stb.) amelyek nem offshore államok, és akár 0% összesített adóteherrel működnek. 

 

A fenntartási költségeknél elmondottak itt is igazak: a tapasztalatunk szerint azoknak a vállalkozóknak a többsége, aki jóval 50% feletti összesített adóterhet visel, azt válaszolná, hogy nem engedheti meg az árbevétele 5%-át marketing költségvetésre vagy fejlesztésre, noha azzal könnyedén megtöbbszörözhetné árbevételét. 

 

A vállalkozók többsége nem is tudja, hogy mennyi az összesített adóterhe, mivel az adórendszer annyira komplex, hogy nem látja át. Amikor azonban azt tanácsoljuk neki, vonják ki az éves bruttó árbevételükből az osztalékként maximálisan felvehető adózott eredményt, horrorisztikus számok jönnek ki, hogy milyen összegért is dolgoznak egy teljes éven át. 

 

A globalizált piacgazdaságban a vállalkozások gazdasági környezete is egy termék, amelyet különböző államokban is igénybe lehet venni. Aki nem tájékozódik tudatosan a lehetőségekről, az a legközelebbi piacon fogja megvásárolni a terméket, amely lehet, hogy megfelezi anyagi lehetőségeit egy tudatos választáshoz képest. Egyszer számold ki, hány cég termékét vásárolod rendszeresen, akik itt vagy ott telepedtek le Európában vagy a világon, hogy ők legyenek a legolcsóbbak, akiknél elköltöd a pénzed. 

 

Mi abban segítünk első körben, hogy szembenézz a valósággal, és megtudd, mennyi a valódi összesített adóterhelése vállalkozásodnak, majd ennek fényében meghozd a megfelelő döntést, hogyan optimalizáld azt. Komplett stratégiát kapsz tőlünk, mi a teendő, és nem is kerül számodra pénzbe, mivel a megtakarításból fizeted ki tanácsadásunkat.

 

Működési kockázat

 

Működési kockázat minden olyan tényező, amely váratlan veszteséget, vagy a működés destabilizálását, esetleg ellehetetlenítését okozhatja. 

 

Működési kockázat például egy áttekinthetetlen, havonta változó jogszabályi környezet, mert ha nem felelsz meg neki bírságot kap a vállalkozásod, akkor is, ha a könyvelőd rontott el valamit. Működési kockázat egy kiszámíthatatlan, hosszadalmas kimenetelű adóhatósági ellenőrzési gyakorlat,  több száz oldalnyi feleslegesen bekért dokumentum, krdőív, amellyel kapcsolatban bírságot, inkasszót, felelősségre vonást kaphatsz.

 

A működési kockázatok kezelése általában többlet költségeket és ami rosszabb, többlet figyelmet követel a részedről, ami összességében rontja a vállalkozásod eredményeit. Amíg a kérdőívet töltöd, vagy a könyvelővel egyezteted a beadandó száz oldalakat, addig nem a növekedésre és a termelésre koncentrálsz. 

 

Amint azt gondolhattad, a legtöbb vállalkozó nem gondol sem a vállalkozás kezdetén, sem közben a működési kockázatok csökkentésére, hanem tüneti kezelést folytat: ha levelet, bírságot, fenyegetést, büntetést kap, megbíz egy ügyvédet, aminek többnyire az az eredménye, hogy a büntetésen felül még az ügyvédi költséget is ki kell fizetnie. Meg lehet úszni persze szankció nélkül, ebben az esetben viszont a figyelmed egy lényeges hányadát kell rendszeresen inproduktív dolgokra fordítanod. Mindezt azért, mert nem vagy hajlandó kilépni a komfort zónádból és megoldani ezt egyszer és mindenkorra.

 

Túlélőképesség

 

A gazdasági élet alapja, hogy az erőforrások végesek. Pénzt nyomtatni kizárólag az állam tud, a gazdasági szereplők akkor juthatnak bevételhez, ha valaki egyidejűleg pénzt veszít. Más emberek üzleti modellt építenek arra, hogy a pénzedet elvegyék: előfizetések, szolgáltatási díjak, kötbérek, bírságok, ügyvédi költségek. Aki nem tervez tudatosan, felesleges kiadások örvényébe kerül. A mikro- és kisvállalkozások többsége csupán táplálék a nagyvállalatok számára. Szerencsés esetben megússzák annyival, hogy fenntartási költségeik vagy működési kockázataik kezelése között ott rejlik a nagyvállalatok haszna, vagyis a nagyvállalatok részvényeseinek keresnek, de legalább túlélnek, kevésbé szerencsés esetben viszont halálra adóztatják őket, vagy tönkremennek egy adósság miatt (banki, vagy egyéb hitelezői), és vagy rögtön elfogyasztja őket egy nagyvállalat (például egy bank), vagy az állam veszi el mindenüket, és adja oda adókedvezményként, vagy állami támogatásként egy -kitaláltad- nagyvállalatnak. A kisebb, névtelen vállalkozások gazdasági funkciója, hogy a nagyvállalatok elfogyasszák őket. A legtöbb ország adórendszere eszerint van megtervezve. Közvetlenül vagy közvetve a nagyvállalati szektor növekszik, miközben a kisvállalati szektor veszít, tönkremegy és elfogyasztott kalória lesz a nagyvállalatok vagy az állam számára. Van, aki ezt az összefüggést csak a harmadik, vagy negyedik vállalkozásának tönkremenetele és a legjobb éveinek elmúlta után érti meg. Van, aki megérti, de nem tesz semmit, és vállalkozása ugyanerre a sorsra jut. Te ne tartozz közéjük!

 

A tétlen embernek három típusa létezik. Az első a buta. Meglepő módon az a tapasztalatunk, hogy nagyon kevés vállalkozás kudarcának oka a butaság, vagyis a felfogóképesség hiánya. Ezért ezzel nem is foglalkozunk bővebben. A kudarc oka leggyakrabban ugyanis a másik két ok, az arrogancia és a lustaság. 

 

Az arrogáns vállalkozó legbelül érti és tudja, mi a teendő, de elhitet magával egy narratívát, és meggyőzi magát, hogy ő a szakértőnél jobban tudja, hogy a szakértő által javasolt megoldás miért nem működik, és miért csak úgy lehet mindent csinálni, ahogy eddig is csinálta. Sajnos ezeket a vállalkozókat gyakran kihasználja egy olyan tanácsadó, pl. könyvelő, akinek érdeke a jelenlegi strukúra fenntartása, mivel abból származtatja bevételét. 

 

A lusta vállalkozó megérti, elhiszi és el is fogadja, hogy lenne megoldás, csak egyszerűen lusta foglalkozni vele. Elhiteti magával, hogy kimerült (ami igaz is) és elhalasztja későbbre a döntést, tovább kattint, és le tud feküdni aludni azzal a tudattal, hogy egy csődtömeg az üzleti modellje, és bár csak öt percet kellett volna rászánni, hogy például időpontot foglaljon egy konzultációra, azonban még ezt is elhalasztotta holnapra.

 

Magyarországon 2022.-ben 8449 cég került felszámolás alá, 2023.-ban azonban ezt a számot már júniusban elérte a magyar gazdaság. És ez nem tartalmazza a kényszertörlés miatt megszűnt cégeket, illetve a vegetálókat, akik már nem működnek, de felszámolásukat még nem indították meg, mivel annyi hús sem maradt csontvázukon, hogy a felszámolás költségeit kitermeljék. Ezeket az ijesztő számokat döntő többségben (nyilván vannak kivételek szép számban) arrogáns vagy lusta vállalkozók produkálják. 

 

A megoldás

 

A Detre Varga & Partners LLP. a mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének, eredményességének növelésére specializálódott. 

 

Többféleképp tudsz együttműködni velünk:

 

Foglalhatsz egy konzultációt velünk, ide kattintva

 

Alapíthatsz velünk egy új vállalkozást amerikai céggel, észtországi céggel vagy Dubai céggel.

Jelentkezhetsz zártkörű üzleti közösségünkbe, a Belső körbe, hogy hosszú távon melletted legyünk, és más sikeres vállalkozókkal, gazdasági szakértőkkel és kiemelt tudással rendelkező emberekkel tudj kapcsolatot építeni. 

 

Árképzésünk

 

Alapelvünk, hogy nem Tőled vesszük el tevékenységünk díját, hanem a segítségünkkel több pénzhez jutsz, amelynek egy töredéke a mi díjazásunk. Ha Te nem keresel, mi sem keresünk. 

 

Ez nem jelenti, hogy egy-egy konzultációnak, vagy adminisztratív folyamatnak nincs jelképes díja, amit kifizetsz, amikor igénybe veszed, de ennek fő célja, hogy kiszűrjük a hozzánk beérkező rengeteg megkeresésből azokat, akik gyűjtögetik az információ morzsákat, de életük alapelve, hogy nem áldoznak és kockáztatnak soha semennyit, és nem veszik észre, hogy ezért nem képesek igazán szintet lépni. 

 

A 2010-es évek elején havonta több tucat ingyenes konzultációt tartottunk, és megfigyeltük, hogy azoknak az ügyfeleknek a többsége, aki nem működött együtt velünk és lemorzsolódott, évekkel később is ugyanott tartott, mikor újra megkeresett minket. Ezután ezért megszüntettük az ingyenes konzultációt, és az az egyértelmű tapasztalatunk, hogy sokkal több minőségi ügyféllel kerülünk kapcsolatba, aki tényleg tenni, illetve dolgozni akar.

 

Azokat a díjakat, amiket meghatározott szolgáltatásainkért kifizetsz, beszámítjuk a közös sikerből később realizált valódi díjazásunkba, így tulajdonképpen nem fizetsz értük külön. 

 

Figyelem: nincs kiskapu

 

A butaság, arrogancia és lustaság mellett megfigyeltünk a leépülő, sikertelen vállalkozók között egy mintát: mindig a kiskaput keresik. Passzív jövedelmet, mielőtt valaha komolyabb aktív jövedelmük lenne. Olyan befektetést, amiben nincs kockázat, de magas a nyereség. Tudást, amit teljes egészében ingyenesen megszerezhetnek. Olyan megoldást, amiért nem kell tenni, és nem kell komolyabb összeget sem kiadni. A marketing felelősök felismerik ezeket a gyenge, manipulálható tömeget, és pontosan ilyen megoldásokat, kiskapukat sugallnak. 

 

Ezek az emberek foglalnak le minden létező ingyenes konzultációt, de mikor áldozni, költeni, cselekedni kellene, nem lépnek tovább, hanem ugranak egy következő kiskaput igérő lehetőségre, és megpróbálják több helyről összesöpörni az információ morzsákat, hátha megúszhatják anélkül, hogy be kelljen fizetniük akár egy kevés pénzt saját boldogulásukba.

 

Természetes, hogy minden ember örül, ha kiskaput talál, és a legkisebb ellenállást, a legkönnyebb megoldást keresi. Ezért kerek a kerék és nem szögletes. Azonban ahhoz, hogy vállalkozásod dimenziót lépjen, a figyelmedre, idődre és költségek ráfordítására lesz szükség, ami mind áldozatot jelent. Ami könnyű, olcsó, gyors és túl egyszerű megoldást kínál, árnyoldalak nélkül, az többnyire hamis.